Man malda – tai širdies polėkis, tai paprastas į Dangų nukreiptas žvilgsnis, tai padėkos arba meilės šauksmas išbandymo arba džiaugsmo valandą.1
2559S-534Y-469Y-496„Malda yra sielos pakilimas į Dievą arba prašymas iš Dievo jo valią atitinkančių gėrybių.“2 Iš kur kyla malda? Iš mūsų puikybės ir didelių norų ar iš nuolankios ir sugrudusios širdies „gelmių“ (
2560S-534Y-469„Jei tu pažintum Dievo dovaną!“ (
2561S-534Y-469„Rasi pati būtum jį prašiusi, ir jis tau būtų gyvojo vandens davęs!“ (
2562S-534Y-469Iš kur kyla žmogaus malda? Kad ir kokie būtų maldos žodžiai ar gestai, visada meldžiasi visas žmogus. Bet Šventasis Raštas, nusakydamas vietą, iš kurios veržiasi malda, kartais mini sielą arba dvasią, o dažniausiai (daugiau negu tūkstantį kartų) – širdį. Meldžiasi širdis. Jei širdis toli nuo Dievo, malda lieka tuščia.
2563S-534Y-469368Širdis yra buveinė, kurioje esu, kurioje gyvenu (pasak semitų ar biblinio pasakymo: į kurią „nužengiu“). Ji yra mūsų slaptasis centras, nesuvokiamas nei mūsų protui, nei kitiems žmonėms; vien tik Dievo Dvasia gali ją ištirti ir pažinti. Tai vieta, kurioje gimsta mūsų giliausių vidinių siekių diktuojami sprendimai, tiesos vieta, kurioje pasirenkame gyvenimą ar mirtį, 26991696susitikimų vieta, kadangi, būdami Dievo paveikslas, gyvename ne be santykio su Juo: širdis yra Sandoros vieta.
2565S-534Y-469Naujojoje Sandoroje malda yra gyvas Dievo vaikų ryšys su be galo geru jų Tėvu, su Jo Sūnumi Jėzumi Kristumi ir su Šventąja Dvasia. Dievo karalystės malonė yra 260„visos Švenčiausiosios Trejybės vienybė su visa [žmogaus] dvasia“8. Tad maldos gyvenimas yra nuolatinis buvimas Triskart Švento Dievo akivaizdoje ir bendrystė su Juo. Ta gyvenimo bendrystė yra visuomet galima, nes Krikštu mes tapome viena su Kristumi.9 Būdama bendrystėje su Kristumi ir plisdama Jo Kūne – Bažnyčioje,792 malda tampa krikščioniška. Jos matmenys tada tokie pat, kaip Kristaus meilės.10
1Šv. Kūdikėlio Jėzaus Teresė, Manuscrit C, 25r, in: Manuscrits autobiographiques, Paryžius, 1992, p. 389–390.
2Šv. Jonas Damaskietis, Expositio fidei, 68 [De fide orthodoxa 3, 24]: PTS 12, 167 (PG 94, 1089).
3Plg. Lk 18, 9–14.
4Plg. Šv. Augustinas, Sermo 56, 6, 9, ed. P. Verbraken: Revue Bénédictine 68 (1958) 31 (PL 38, 381).
5Plg. Šv. Augustinas, De diversis quaestionibus octoginta tribus, 64, 4: CCL 44A, 140 (PL 40, 56).
6Plg. Jn 7, 37–39; Iz 12, 3; 51, 1.
7Plg. Jn 19, 28; Zch 12, 10; 13, 1.
8Šv. Grigalius Nazianzietis, Oratio 16, 9: PG 35, 945.
9Plg. Rom 6, 5.
10Plg. Ef 3, 18–21.