624S-124„Reikėjo, kad Dievo malone už kiekvieną jis paragautų mirties“ (
625S-124Kristaus buvimas kape realiai susieja Jo pažeidžiamą būklę prieš Velykas ir Jo kaip Prisikėlusiojo dabartinę garbingą būklę. Tas pats „Gyvojo“ Asmuo gali tarti: „Aš buvau numiręs, bet štai esu gyvas per amžių amžius“ (
Dievo buvo sumanytas toks (Sūnaus) mirties ir prisikėlimo slėpinys, kad mirtis nesutrukdytų atskirti sielos nuo kūno pagal įprastinę prigimties tvarką, juos vėl suvienijant per Prisikėlimą, idant Jo paties Asmuo būtų mirties ir gyvenimo susitikimo vieta; taip Jis sustabdė savyje mirties sukeltą prigimties suirimą ir pats tapo to, kas perskirta, suvienijimo pradu.519
626S-124Kadangi nužudytasis „gyvybės Kūrėjas“520 yra tas pats „Gyvasis, kuris prisikėlė“521, Dievo Sūnaus dieviškajam Asmeniui būtina ir toliau egzistuoti su siela ir su kūnu, kuriuos buvo perskyrusi mirtis:470650
Nors Kristus mirė kaip žmogus, ir šventa Jo siela atsiskyrė nuo nekaltojo kūno, tačiau Jo dievystė nebuvo atskirta nei nuo sielos, nei nuo kūno; dėl to vienas Asmuo nebuvo padalytas į du; mat Kristaus kūnas ir siela, kaip tokie, nuo pat pradžios egzistavo Žodžio Asmenyje, ir nors mirties jie buvo perskirti vienas nuo kito, kiekvienas iš jų liko tame pačiame viename Žodžio Asmenyje.522
627S-124Y-1031009Kristaus mirtis buvo tikra mirtis ta prasme, kad užbaigė Jo žmogiškąjį gyvenimą žemėje. Bet dėl to, kad Dievo Sūnaus Asmuo buvo suvienytas su Jo kūnu, pastarasis netapo mirtingojo palaikais kaip visų kitų,1683 „nes buvo neįmanoma, kad jis liktų mirties grobis“ (
628S-124537Pirminis ir labai ryškus krikšto ženklas yra panardinimas į vandenį; juo vaizduojamas krikščionio nužengimas į kapą, nes krikščionis miršta nuodėmei drauge su Kristumi, kad laimėtų atnaujintą gyvenimą.1215 „Krikštu mes esame kartu su juo palaidoti mirtyje, kad kaip Jėzus buvo prikeltas iš numirusių Tėvo šlovinga galia, taip ir mes pradėtume gyventi atnaujintą gyvenimą“ (
629S-124Visų žmonių labui Jėzus patyrė mirtį.528 Žmogumi tapęs Dievo Sūnus iš tikrųjų mirė ir buvo palaidotas.
630S-124Kristui esant kape, Jo dieviškasis Asmuo ir toliau buvo susivienijęs su siela ir su kūnu, kuriuos tačiau buvo perskyrusi mirtis. Dėl to mirusio Kristaus kūnas „nesupuvo“ (
515Plg. Jn 19, 42.
516Plg. Jn 19,30.
517Plg. Kol 1, 18–20.
518Plg. Žyd 4, 4.9.
519Šv. Grigalius Nisietis, Oratio catechetica 16, 9: TD 7, 90 (PG 45, 52).
520Plg. Apd 3, 15.
521Plg. Lk 24, 5–6.
522Šv. Jonas Damaskietis, Expositio fidei, 71 [De fide orthodoxa, 3, 27]: PTS 12, 170 (PG 94, 1098).
523Šv. Tomas Akvinietis, Summa theologiae 3, 51, 3, ad 2, ed. Leon. 11, 490.
524Plg. Ps 16, 9–10.
525Plg. Mt 12, 40; Jn 2, 1; Oz 6, 2.
526Plg. Jn 11, 39.
527Plg. Kol 2, 12; Ef 5, 26.
528Plg. Žyd 2, 9.