632S-125Naujasis Testamentas dažnai kartoja, kad Jėzus buvo „prikeltas iš numirusių“ (
633S-125Mirusiųjų buveinę, į kurią buvo nužengęs miręs Kristus, Šv. Raštas vadina pragarais, Šeolu ar Hadu,533 nes nė vienam ten esančių neleista regėti Dievo.534 Atpirkėjo belaukiant toks buvo visų mirusiųjų – blogųjų ar teisiųjų535 – likimas; bet tai nereiškia, kad jis buvo visų vienodas, kaip matyti iš Jėzaus palyginimo apie vargšą Lozorių, nuneštą „į Abraomo prieglobstį“536. „Jėzus Kristus, nužengęs į pragarus, išlaisvino teisiųjų sielas, kurios Abraomo prieglobstyje laukė Gelbėtojo.“5371033 Jėzus į pragarus nužengė ne tam, kad iš ten išvaduotų pasmerktuosius538 ar panaikintų pragarą – pasmerkimo vietą,539 bet kad išlaisvintų anksčiau už Jį mirusius teisiuosius.540
634S-125„Todėl ir buvo paskelbta Evangelija net mirusiems...“ (
635S-125Taigi Kristus nužengė į mirties bedugnę,541 kad mirusieji išgirstų „Dievo Sūnaus balsą, ir kurie išgirs“, kad atgytų (
Didi tyla šiandien viešpatauja žemėje, didi tyla ir rimtis. Didi tyla, nes Karalius miega. Žemė sudrebėjo ir nurimo, nes Dievas kūnu užmigo ir pažadino tuos, kurie miega nuo neatmenamų laikų [...]. Jis nuėjo ieškoti pirmojo mūsų tėvo Adomo – pražuvusios avies. Jis panoro aplankyti visus, tūnančius tamsybėse ir mirties ūksmėje; išvaduoti iš skausmų belaisvio Adomo ir tokios pat belaisvės Ievos eina jų Dievas ir jų sūnus [...]. „Aš, tavo Dievas, dėl tavęs tapau tavo sūnumi [...]. Pabusk tu, kuris miegi, nes aš sutvėriau tave ne tam, kad tūnotum supančiotas pragaruose. Kelkis iš numirusių, aš esu mirusiųjų Gyvybė“.543
636S-125Žodžiai „Jėzus nužengė į pragarus“ Tikėjimo simbolyje reiškia, kad Jėzus iš tikrųjų buvo miręs ir šia mirtimi už mus nugalėjo pačią mirtį ir velnią, „kuris turėjo mirties valdžią“ (
637S-125Numiręs Kristus savo siela, kuri liko suvienyta su Jo dieviškuoju Asmeniu, nužengė į mirusiųjų buveinę. Anksčiau už Jį mirusiems teisiesiems Jis atvėrė dangaus vartus.
530Plg Apd 3, 15; Rom 8, 11.
531Plg. Žyd 13, 20.
532Plg. 1 Pt 3, 18–19.
533Plg. Fil 2, 10; Apd 2, 24; Apr 1, 18; Ef 4, 9.
534Plg. Ps 6, 6; 88, 11–13.
535Plg. Ps 89, 49; 1 Sam 28, 19; Ez 32, 17–32.
536Plg. Lk 16, 22–26.
537Catechismus Romanus, 1, 6, 3, ed. P. Rodríguez, Vatikanas–Pamplona, 1989, p. 71.
538Plg. Romos susirinkimas (745 m.), De descensu Christi ad inferos: DS 587.
539Plg. Benediktas XII, Laiškas Cum dudum (1341), 18: DS 1011; Klemensas VI, Laiškas Super quibusdam (1351 m.), c. 15, 13: DS 1077.
540Plg. Toledo IV susirinkimas (633 m.), Capitulum, 1: DS 485; Mt 27, 52–53.
541Plg. Mt 12, 40; Rom 10, 7; Ef 4, 9.
542Plg. Apd 3, 15.
543Antiqua homilia in sancto et magno Sabbato: PG 43, 440. 452. 461.